Haftanın Filmi
Adderall online payday loans

48. hafta
Müttefik - Allied
Görümce
Sevdam Gözlerinde Kaldı
Mavi Bisiklet
Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları - Underworld: Blood Wars
Kahraman Ördek - Quackerz
Babamın Kanatları

Dedemin İnsanları

Gönderen , Tarih Kas.24, 2011, Kategori ****

DEDEMİN İNSANLARI

Konu:
Ozan, Ege’de küçük bir sahil kasabasında yaşayan 10 yaşında bir çocuktur. Girit göçmeni dedesi Mehmet Bey nedeniyle arkadaşları onunla “gavur” diye alay etmektedir. Yalnız kalmaktan korkan Ozan, başta dedesi olmak üzere ailesine kızar. “Biz Türk’üz” diyerek onlara kafa tutar.
Ozan’ın dedesi Mehmet Bey, kasaba eşrafından saygın bir adamdır. Kasaba halkına kol kanat gerer, sorunlarıyla ilgilenip onlara yardım eder. Hoşgörüsüyle bilinen Mehmet Bey, torununun bu durumundan dolayı üzülmekte ve endişe duymaktadır. Mehmet Bey, daha yedi yaşındayken, ailesi zorla topraklarından kopartılmış, mübadeleyle Girit’ten göçmüşlerdir. Mehmet Bey’in en büyük arzusu, ölmeden evvel doğduğu toprakları görebilmektir. Bu özlemle sık sık içinde mektuplar olan şişeleri Ege’nin mavi sularına bırakmaktadır.
Genel bilgi:
Çağan IRMAK’ın senaristliğini ve yönetmenliğini yaptığı DEDEMİN İNSANLARI, küçük bir kasabada yaşayan on yaşındaki Ozan (Durukan Çelikkaya) ve dedesinin (Çetin Tekindor) hikâyesi aracılığıyla, bir ailenin ve bir ülkenin geçirdiği büyük değişimi anlatıyor. Çağan Irmak’ın senaryosunu kendi yaşam öyküsünden kurgulayarak yazdığı filmde, kalabalık ve sıcak Ege insanlarının hikâyesini izlerken, mübadeleye, öteki olmaya, nereye gidersen git bir yere ait olamamaya, iki yakaya, çok sayıdaki azınlığa, ihtilallere bir defa daha, ama bu kez farklı bir yerden bakacaksınız.
Aria’nın bestelediği,  Filmharmonic İstanbul Senfoni Orkestrası tarafından Hakan Şensoy şefliğinde icra edilen film müziklerinin kaydı, Maslak TİM Stüdyoları’nda gerçekleştirildi.
Filmin çekimleri Girit, Gökçeada, Milas, Bodrum ve Söke’de gerçekleştirildi.
Most Production ve Ay Yapım’ın yapımcısı olduğu, Çetin Tekindor, Hümeyra, Zafer Algöz, Yiğit Özşener, Gökçe Bahadır, Mert Fırat, Ezgi Mola, Mehmet Ali Kaptanlar, Sacide Taşaner, Ünal Silver, Ushan Çakır, Serkan Genç, Yiğit Arı ve Durukan Çelikkaya’nın rol aldığı DEDEMİN İNSANLARI, 25 Kasım’da tüm Türkiye’de vizyona girecek.

SANAT YÖNETİMİ

Filmin kronolojik öyküsü 1979 yılı yazı başlıyor, 1980 darbesi sonrasına uzanıyor.  1994 yılında sonlanıyor. 1923 yılında yaşanan göç, dedenin ailesi ile Girit’ten ayrılışı ve İzmir limanına varışları, geri dönüşlerle aktarılıyor. Bir de 1974 yılına ait çok kısa bir geri dönüş sahnesi var. Dolayısıyla dört farklı döneme ait mekânlar kurmak gerekiyordu.

1979–80 yılları Milas, Bodrum ve Söke çevresinde çekildi. Buralardaki mekânların bir ikisi dışındakiler tamamen yeniden donatıldı. Ailenin yaşadığı ev ve dedenin tuhafiye dükkânı tadilata muhtaçtı ve önce ‘’yapısal’’ müdahaleler yapıldı. Çarşıda bazı dükkânların cephelerinin değiştirilmesi, mekânlara uygun bazı mobilya ve aksesuarların üretilmesi,  sokaklarda döneme ait olmayan pek çok şeye –plastik pencereler, elektrik kutuları gibi-  müdahale edilmesi gerekti.  Plaj sahnesi için elde sadece bir koyda, boş bir alan vardı. Orada görecekleriniz tamamen inşa edildi. Çok dar olan kumsala kum takviyesi dahi yapıldı.

1923 yılı göç sahneleri için Gökçeada uygun görüldü. Dedenin doğduğu ev 1994 yılında Eleonora’nın yaşadığı evdi aynı zamanda. Boş bir yapı, birkaç gün içinde iki farklı döneme büründürüldü.  Göç edenlerin donanımı için 3 kamyon dolusu malzeme alındı. At arabaları farklı yerlerden toplandı, kırık dökük kısımları vardı tamir edildiler.  Kumsalda geminin beklendiği alanda küçük bir iskele inşa edildi.
Mübadiller için Anadolu’daki ilk durak olan karantina mekânı, mekân tasarımı açısından en çetrefilli olanlardandı.

Mekân tasarımı için dönemlere dair yoğun bir araştırmaya girişildi. Bu araştırma; nasıl bir ev, nasıl bir sokak, nasıl bir coğrafya vb soruların yanı sıra, en görünür olan mobilyadan belki de kimsenin dikkat bile etmeyeceği bir elektrik düğmesinin, bir kibrit kutusunun nasıl olduğuna dek yüzlerce ayrıntıyı içeriyordu. Ekip mekân tasarımını, mekânı tüm dış ve iç bileşenleriyle birlikte bir bütün olarak düşünmeye çalıştı. Elbette karakterlerin zamanı algılayışları ve her bir karakterin nasıl davrandığı bu bütünü tamamlamak önemliydi.  Ve paralel olarak da oluşturulacak mekânlara en uygun yerlerin aranmasına başlandı.Bu da oldukça zorlu bir aşamaydı.  Pek çok ayrıntının bir arada yakalanması gerekiyordu.

www.dedemininsanlari.com
www.facebook.com/dedemininsanlari
http://twitter.com/dedemininsanlar

:, , , , ,
Bu yazı için yorum yapılmamış...

Bir şey mi aradınız?

Sitede arama yapmak için aşağıdaki formu kullanınız.

Hala aradığınızı bulamadınız mı? Yorum yazın ya da bizimle iletişime geçin!

Kardeş sitelerimiz...