Haftanın Filmi
Adderall online payday loans

48. hafta
Müttefik - Allied
Görümce
Sevdam Gözlerinde Kaldı
Mavi Bisiklet
Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları - Underworld: Blood Wars
Kahraman Ördek - Quackerz
Babamın Kanatları

Güneşi Gördüm

Gönderen , Tarih Mar.10, 2009, Kategori *** | Seans bilgileri

KIRMIZIGÜL’ÜN FİLMİ ‘GÜNEŞİ GÖRDÜM’ 12 MART 2009’DA SİNEMALARDA…
Yaptığı ilk filmiyle geçtiğimiz yılın en fazla izlenen film olma rekorunu elinde bulunduran Mahsun Kırmızıgül’ün yeni filmi ‘Güneşi Gördüm’, 12 Mart 2009’da beyazperdede sinemaseverlerle buluşuyor. Çekimleri  Türkiye, Danimarka, Norveç, İsveç, Bulgaristan ve Yunanistan’da yapılan ve tamamlanan film, sinema severler tarafından merakla bekleniyor.
Ali Sürmeli, Ali Tutal, Alper Kul, Altan Erkekli, Buğra Gülsoy, Cemal Toktaş, Cezmi Baskın, Cihat Tamer, Demet Evgar, Deniz Oral, Emre Kınay, Erol Demiröz, Erol Günaydın, Gülhan Tekin, Hande Subaşı, Itır Esen, Kamil Sönmez, Macit Sonkan, Mahsun Kırmızıgül, Menderes Samancılar, Murat Ünalmış, Nurseli İdiz, Sarp Apak, Cem Aksakal, Şerif Sezer, Yıldız Kültür, Yiğit Özşener, Zafer Ergin ve çocuk oyuncular olarak da Serhat Çağlayan, Aleyna Kala, Aslıhan Kapanşahin, Cansu Aktay ve Tuğse Gökhan’ın rol aldı.
Mahsun Kırmızıgül’ün beş ayda oluşturduğu tüm oyuncuların, tipleri ve karakter analizleri  önceden çalışıldı. Kars’ta 200 kişilik ekiple çekimleri tamamlanan oyuncularının ve figürasyonunun giymeleri için  tam 3600 parça kostüm hazırlandı. Filmin sanat grubunun çekimlerinden 4 ay önce kostüm ve saç-makyaj çalışmalarına başlandığı filmde yerli ve yabancı toplam 2000 figüran yer aldı.
Yapımcılığını Murat Tokat’ın üstlendiği, 6 çocuk üzerinden yola çıkılarak ülkemizde zorda kalan milyonlarca çocuğun sessiz çığlıklarına kulak veriliyor ve onların sesi olmak üzere yola çıkılıyor. Yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen umut kapısını hep açık tutan filmin kahramanları, gerçek hikayelerden yola çıkarak sinema perdesinde hayat bulacak…
‘Güneşi Gördüm’de cesaretle söylenmekte zorlanılan sözler yer alıyor ve yüksek sesle tartışılamayan konular işleniyor. Her türlü ayrımcılığa ve ötekileştirilmeye karşı duran, savaşın, kavganın, kendine benzemeyeni hor görmenin sorunun ta kendisinin olduğunu anlatan bu film, bir anlamda ‘Türkiye’nin hikayesi’
‘İnsana dair her şeyi samimiyetle içinde barındıran film, ‘Çocuklara ve umuda’ adanıyor. . Yapımcı Tokat, yaptıkları işe çok inandıklarını söyleyerek ‘Kırmızıgül, Beyaz Melek’te kazandığı başarıdan sonra yeni filminde de ustalığını açıkça ortaya koyuyor.  Seçilen mekanları,  kullanılan tekniği ve oyuncu kadrosu ile seyirciyi güzel bir film bekliyor.Bu film sinema seyircilerinin beklentilerinin de üzerinde olacak’ diyor.

Filmin Özet: Mayınların arasında, doğuda bir sınır köyü…
25 yıldır iki tarafın arasında kalan çaresiz insanlar…
Zorunlu göç uygulaması nedeniyle, doğup büyüdükleri topraklardan, köylerinden ayrılmak zorunda kalan Altun aileleri, köklerinden koparak bir bilinmeze doğru yola çıkarlar.
Davut Altun, ailesiyle birlikte kaçak yollardan da olsa en kısa zamanda Norveç’e gitmeyi istemektedir. Haydar Altun ve ailesi içinse göç yolu İstanbul’a doğrudur…
Yolculuk başlamıştır…
Bitmek bilmez fırtınalardan geçip gelmiş, yollarını kaybetmiş, çaresizce bir çıkış arayan insanların, kendi güneşinden koparılmış ve geleceğin bilinmezliğinde kaybolmuş çocukların, bir göçün hikâyesidir…
Her türlü ayrımcılığa ve ötekileştirmeye karşı duran, savaşın, kavganın, kendine benzemeyeni hor görmenin sorunun ta kendisi olduğunu söyleyen bu filmde anlatılan; hepimizin, memleketimizin, Türkiye’nin hikâyesidir…”

FİLMDEN NOTLAR

–    ‘Güneşi Gördüm’ yönetmenliğini ve senaristliğini Mahsun Kırmızıgül’ün yaptığı ikinci filmi.
–    ‘Güneşi Gördüm’ün çekimleri 22 Eylül 2008 ile 10 Ocak 2009 arasında gerçekleştirildi. 3.5 ay boyunca toplam 11 hafta çekim yapıldı.
–    Film 350 kopya ile 750 salonda, 12 Mart 2009’dan itibaren gösterime girecek.
–    Filmin çekimleri 3 mevsimde tamamlanmış oldu.
–    Yönetmen Mahsun Kırmızıgül, çekim ve mekan seçimi için toplan 60 bin km yol yaptı.
–    Filmin çekimleri İstanbul, Kars, Danimarka, Norveç, İsveç, Yunanistan ve Bulgaristan’da gerçekleştirdi. İlk kez bir Türk sinema filmi bu kadar farklı mekanda çekilmiş oldu.
–    Filmde kullanılan tüm mekanlar gerçek mekanlardan seçildi.
–    Filmin köy çekimleri için kullanılan mekan gerçek bir boşaltılmış köy. Mekan seçimi 3000 tane gerçek boşaltılan köy arasından seçildi. Seçilen köy 2200 metre yükseklikteydi.
–    Filmin tüm oyuncularının kastı beş ayda oluşturuldu. Tüm oyuncuların, tipleri ve karakter analizleri önceden çalışıldı.
–    Filmin oyuncularıyla diyalogları yönetmen Mahsun Kırmızıgül birebir çalıştı. Yol ve Sürü filmlerinin de diyalog koçu Ali Tutal da oyunculara koçluk yaptı.
–    Filmde 33 ana oyuncu 52 yardımcı oyuncu yerli ve yabancı toplam 2000 figürasyon rol aldı
–    Filmde 200 gerçek travesti rol aldı.
–    Filmde rol alan çocuk oyuncular, 2000 çocuk arasından seçildi.
–    Kars’ta yapılan çekimlerde 200 kişilik ekip, Norveç’te ise 36 kişilik Türk ve 33 kişilik Norveçli ekip görev yaptı.
–    Oyuncularının ve figürasyonunun giymeleri için tam 3600 parça kostüm hazırlandı.
–     Filmin sanat grubu çekimlerinden 4 ay önce kostüm ve saç-makyaj çalışmalarına başladı.
–    Filmde kullanılan kostümlerin hazırlanması 2 ay sürdü.
–    Çekim boyunca sette 31 araç hazır bulundu.
–    Türkiye’de ikinci defa bir sinema filminin müzikleri dünyaca ünlü Prag Senfoni Orkestrası tarafından canlı olarak çalındı. Müzikler tamamlanana kadar Türkiye, Londra ve Prag olmak üzere üç ayrı ülkede stüdyo kullanıldı.
–    Filmin müziklerini 135 kişilik Prag Filmharmonic Orkestrası çaldı. Buna 48 kişilik koro ve ayrıca sekiz kişilik çocuk korosu da eşlik etti.
–    Filmin müzik mixleri Londra’da Batman Begins, King Kong, Mission İmpossible, Pirates of the Caribbean  ve The Da Vinci Code, The Dark Night  ve Quantum Of Solace filmlerinin ses mixlerini yapan Geoff Foster tarafından yapıldı.
–    Norveç’in ünlü tiyatro sanatçısı Gerald Pettersen de ilk kez bir Türk sinema filminde rol almış oldu.
–    Filmin 4 adet taarruz helikopterleriyle olan sahneleri Bulgaristan’da çekildi. Bulgar ordusu ilk kez bir sinema filmine helikopterleriyle çekim yapılmasına izin verdi. Bir taşıma ve bir de çekim helikopteriyle birlikte toplam çekim boyunca 6 helikopter kullanılmış oldu.
–    Filmin hava çekimlerinde Gyron FS kullanıldı. Danimarka-İsveç arasındaki köprüde yapılan hava çekiminde ise wescam kullanıldı.
–    Filmin yapımcısı Murat Tokat filme 6 milyon dolar harcadı.
–    Filmin soundtrack’i filmin vizyona girdiği 12 Mart 2009’da aynı gün piyasaya çıkacak.
–    Filmin jeneriği toplam 4.5 dakikayla Türkiye’de yapılan en uzun son jenerik oldu.
–    Filmin 9 Mart 2009’da İstanbul galası 11 Mart 2009’da Ankara 16 Mart 2009’da da Kars’da galası yapılacak.

KÜNYE
YAPIM ŞİRKETİ: BOYUT FİLM A.Ş. İSTANBUL
YAPIMCI: MURAT TOKAT
SENARYO: MAHSUN KIRMIZIGÜL
YÖNETMEN: MAHSUN KIRMIZIGÜL
GENEL KOORDİNATÖR: CEREN ASLAN
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ: SOYKUT TURAN
UYGULAYICI YAPIMCI: MENDERES DEMİR
MÜZİK: MAHSUN KIRMIZIGÜL-YILDIRAY GÜLGEN-TEVFİK AKBAŞLI
SANAT YÖNETMENİ: VELİ KAHRAMAN
KURGU: HAMDİ DENİZ
YURTİÇİ KOPYA SAYISI: 350
YURTDIŞI KOPYA SAYISI: 120
DAĞITIM ŞİRKETİ: PİNEMA FİLM
TÜRÜ: PSİKOLOJİK DRAM
VİZYON TARİHİ: 12 MART 2009
SES: ONUR YAVUZ
IŞIK: DURMUŞ DEMİREZEN
KOSTÜM: FUNDA BÜYÜKTUNALIOĞLI
SAÇ: ŞAHİN GÜL
MAKYAJ: GİLA BENEZRA-AYÇA BAYLAN
MEDYA İLETİM DANIŞMANI: FİLİZ ÖCAL

OYUNCULAR: ALİ SÜRMELİ (NEDİM), ALİ TUTAL (KERİM), ALPER KUL (SERHAT), ALTAN ERKEKLİ (DAVUT), BUĞRA GÜLSOY (BERAT), CEMAL TOKTAŞ (KADRİ), CEZMİ BASKIN (BÜNYAMİN), CİHAT TAMER (HAKİM), DEMET EVGAR (HAVAR), DENİZ ORAL (TANSU), EMRE KINAY (MUSTO), EROL DEMİRÖZ (HAYDAR), EROL GÜNAYDIN (SAMET), GÜLHAN TEKİN (NEŞE), HANDE SUBAŞI (ZEHRA), ITIR ESEN (DOKTOR), KAMİL SÖNMEZ (BALIKÇI), MACİT SONKAN (İSA), MAHSUN KIRMIZIGÜL (RAMO), MENDERES SAMANCILAR (CUMA), MURAT ÜNALMIŞ (MAMO), NURSELİ İDİZ (MÜDÜR ANNE), SARP APAK (AHMET ASKER), CEM AKSAKAL (CANSU), ŞERİF SEZER (GÜLİSTAN), YILDIZ KÜLTÜR (PAKİZE), YİĞİT ÖZŞENER (KONUTAN CANER), ZAFER ERGİN (ALBAY)

ÇOCUK OYUNCULAR: SERHAT ÇAĞLAYAN, ALEYNA KALA, ASLIHAN KAPANŞAHİN, CANSU AKTAY ve TUĞÇE GÖKHAN

KARAKTER ANALİZLERİ

RAMO (MAHSUN KIRMIZIGÜL):
Ramazan Altun, hayatı bir oyun gibi gören, otuz beşli yaşlarda esmer, uzun boylu ve deli dolu bir çocuk adamdır. Hayatta tek arzusu çocuklarını okutmak olan Ramo, tek oğlu Serhat’ı gözbebeği gibi korumaktadır. Karısı Havar beş kız çocuğu doğurunca yeniden evlenmeye karar vermişken altıncı çocuğu Serhat doğunca Havar baş tacı olmuştur. Göçle birlikte İstanbul’a gelirler ve Ramo değer verdiği ne varsa bir bir kaybetmeye başlar.

HAVAR (DEMET EVGAR):

Ramo’nun karısı ve Musto’nun kardeşidir. Sessiz ve sakin bir yapıya sahiptir. Beş kız çocuğundan sonra erkek bir bebek doğurunca Ramo’nun tekrar gözdesi olmuştur. İlk çocuğu akraba evliliğinden dolayı zeka özürlü olmuş, ama ona karşı en ufak bir sevgisizlik gösterilmemiştir..
Serhat ile beraber Havar’daki bu değişim, kendine güven gözle görülür şekilde artmışken araya göç, hastalık, büyük şehir ve kaybolmuşluk hissi girmiştir.

ZEHRA (HANDE SUBAŞI):
Zehra Musto’nun karısıdır. Musto ile evlendiğinde 14 yaşındadır ve henüz çocuk denecek bir yaştadır..  Ramo’nun her defasında kız çocuğu olurken, Havar’ın en yakın arkadaşı olan Zehra, Musto’ya üç erkek çocuk doğurmuştur. Zorunlu göç onları da topraklarından ayırır ve onlarda Mersin’e göç eder.

MAMO (MURAT ÜNALMIŞ):
Mehmet Altun, 25 yaşlarında esmer uzun boyludur. Mamo’nun hayattaki en büyük kabusu kardeşi Kadri’nin farklı cinsel eğilimleridir. Köylerinin boşalması, yaşadıkları mezra ve çevresinde insan kalmaması nedeniyle Mamo’nun evleneceği bir kız bulunamamıştır. Yaşadıkları toprakları çok sevmesine karşın bir yanda arada kalmışlık diğer yanda evlenebilme umuduyla, büyük kente göç Mamo için bir umut gibi görünmektedir.

DAVUT (ALTAN ERKEKLİ):
Sınırda bir mezra köyünde yaşayan Davut, 50-55 yaşlarında sakallı ve bıyıklıdır. Davut ve Haydar kardeştirler. Kardeşlerin içinde en sorunlu olan Davut’tur. Evinin içinde çocuklarının arasında kalan Davut çok derlidir. Üç çocuğu olan Davut’un 13 yaşındaki en son çocuğu topal kalmıştır. Büyük oğlunun durumu ise Davut’un hayattaki en büyük derdidir. Ortanca oğlu askerde olan acılı babanın büyük oğlu evden uzaktadır. Karısı Gülistan, oğlundan dolayı kendisi suçlu hissederek konuşmamakta ve bu durum da Davut’u oldukça üzmektedir.
Köyü boşaltacak olan iki kardeş ve aileleri, zorunlu olarak farklı noktalara sürüklenirler. Norveç’e kaçak yollarla gidecek olan Davut, ailesiyle birlikte umuda yolculuk için büyük riskler alarak Norveç’in yolunu tutar. Yaşanan tüm olumsuzluklardan sıyrılıp yeni bir yaşama kavuşmak için yola çıkan Davut’un öyküsü yürekleri yakacak bir ibret öyküsüdür. Davut aslında Türkiye’dir. Geleceğin Türkiye’sine her türlü yanlış tutuma karşın yine de umutla bakmak isteyen bir bakıştır. Arada kalmanın sıkıntısını çeken Davut, bugün arada kalmış tüm insanların aynasıdır.. Acılı bir baba olan Davut, yılmadan direnerek yeni bir yaşam hayali ile tutuşan ve arada kalmış olsa da geleceğe umutla bakan insanların temsilcisidir.

ALBAY (ZAFER ERGİN):
Orduda namuslu ve şerefli bir asker olarak görev yapan Albay, güneydoğuda zor olan doğa şartlarında yaz-kış, sıcak soğuk demeden en zor şartlarda görevini yerine getirirken ‘Her şey vatan için’ demektedir.
Yaptığı için gereği neyse onu uygulamaktan çekinmeyen sert bir mizaca sahip Albay, şehit asker aileleriyle konuşmanın getirdiği üzüntüyü kendi alt kademesinde birlikte çalıştığı  Caner ile paylaşmaktadır.
Memleketin yılmaz bekçisi ordunun zor koşullarda mücadele ederken çektiği sıkıntıları bizzat yaşayan Albay, bir yandan da bu sorunları dile getirirken diğer yandan da karşılaştıkları sorunları kararlı bir tutumla çözmeye çalışmaktadır.

CUMA (MENDERES SAMANCILAR):

Davut’un asker arkadaşı olan Cuma, askerden sonra da kopmamış, birbirleriyle hep irtibatta olmuşlardır. Davut zaman zaman İstanbul’a arkadaşını ziyarete gitmiş, Cuma da köye misafir gelmiştir. İstanbul’a zorunlu göç gündeme gelince Cuma onların İstanbul’daki kolu kanadı olmuştur.

NEDİM (ALİ SÜRMELİ)

Nedim Gülistan’ın kardeşidir. Norveç’te yaşamaktadır. Evlidir ve iki çocuğu vardır.
Köyden Avrupa’ya gelen ablası ve ailesinin Norveç’e yerleşmesi ve geçimlerini sağlamaları için onlara elinden gelen yardımı eder. Neşeli bir kişiliğe sahip olan Nedim, hayata ve memlekete dair gözlem ve düşüncelerini esprili bir dille anlatırken, hoşgörülü medeni ve batılaşmış bir karakter olarak görünse de memleket sevgisi ve hasretiyle özünü koruduğunu, okuduğu şiirler ve söylediği türkülerle gösterir.

MUSTO (EMRE KINAY)
Musto Havar’ın ağabeyidir. Ramo’nun en yakın arkadaşı olan Musto’nun üç oğlu vardır.
Ramo’nun her çocuğu doğmadan önce onunla beraber erkek çocuk olacak diye tahminde bulunmaktadır. Altıncı çocuk erkek olunca hep birlikte bayram ederler. Kışla birlikte yaşam koşulları iyice zorlaşınca Musto ve ailesi Mersin’e göçmeye karar verirler.

BÜNYAMİN (CEZMİ BASKIN)
Avrupa’ya gitmek isteyen insanları Ege Denizi üzerinden küçük teknesiyle Yunanistan’a kaçak yolcu olarak taşıyan, uzun süredir yaptığı bu işle tecrübelenmiş, taşıdığı insanların durumlarıyla ilgilenmeyecek kadar kendisini yaptığı işin sonucuna kaptırmış bir fırsat adamı.
Bünyamin, en ufak bir pürüzde derhal işi iptal ederek işin insani tarafıyla ve taşıdığı insanların içinde bulundukları sosyal duruma prim vermeyen bir umut simsarı.

KADRİ (CEMAL TOKTAŞ)
Yirmi yaşlarında olan Kadri, köydeki en farklı karakterdir. Babası Haydar, abisi Mamo, Ramo ve yengesi Havar ile birlikte yaşar. Kadri, kadınlar gibi giyinmeye, yürümeye, konuşmaya heveslidir. Çok duygusal ama bir o kadar da inatçıdır. Köyden İstanbul’a göç eden ailenin içinde, en çok sevinen Kadri’dir. İstanbul’u kendisi için kurtuluş olarak görmektedir. İstanbul’a yerleşen Kadri’nin Can isimli travesti en iyi dostu ve en yakın arkadaşı olur. Kadri’nin Can ile yakınlaşması abisi Mamo’nun çileden çıkmasına sebep olur. Mamo’dan gördüğü şiddetten kaçan Kadri, yeni bir hayata atılır. Tipini değiştirerek travesti olan Kadri, ayrımcılığın her yönüyle tartışılan Türkiye’de çok önemli bir figürdür. Kadri, yeni hayatına alışmışken abisi Mamo babasına söz vermiştir, Kadri’yi bulacaktır..

SAMET (EROL GÜNAYDIN)
Travesti olan oğlunun fuhuştan kazandığı paraya ve onun bakımına muhtaç, yatalak, konuşamayan, biri yardım etmeden hareket edemeyen yaşlı bir adam. Her başlayan gün onun için acılarının devamı, çaresizliğin değişemez bir şekilde her gün tekrar tekrar yaşanması demektir. Yaşamak adeta bir sessiz işkence gibidir. Evde toplanan travestilere gözü yaşlı olarak bakar ve sessizliğin gözyaşlarında tek oğlunun kadın gibi insanlarla kadın gibi davranışlarına çaresiz seyirci kalmaktadır.

KOMUTAN (YİĞİT ÖZŞENER)
Karadenizli komutan, yöre halkınca çok sevilmektedir. Elinden geldiğince, koşullar elverdiğince kendi inandığı fikirleri yönünde halka yardım etmeye gayret etmektedir.
Görev yaptığı bölgede yaşayan insanlara sahip çıkmaya, yardımcı olmaya, onların iyi ve kötü günlerinde yanlarında olmaya çalışırken, kendi asli görevlerinde ihmal etmemektedir. Karadeniz’in sevecen ve sıcak kanlı insanlarının tipik bir örneğidir. Orduda gelecek vadeden parlak askeri sicile sahiptir. Devletin “baba”yüzünü temsil etmektedir.

AHMET ASKER (SARP APAK)
Köylü tarafından çok sevilen Ahmet, köye geldiklerinde çocuklara şeker dağıtmaktadır. Özellikle Davut, askerde olan oğluna özlemiyle Ahmet Asker’e ayrıca sıcak bir yakınlık göstermektedir. Ahmet baba olmak üzeredir ve Berat’la aynı dönemde askere alındığı için birbirlerine tertip demektedirler. Yörede görev yaparken, askerde olan her vatandaş gibi o da vatani görevini hakkıyla yapıp sağ salim ailesine kavuşmak istemektedir. Fakat bir operasyon Ahmet Asker’in umutlarını suya düşürür.

GÜLİSTAN (ŞERİF SEZER)
55’li yaşlarda olan Gülistan’ın üç çocuğu vardır. Biri asker Berat, biri Serhat biri de topal kalan en küçük oğlu Azat’tır. Küçük oğlu Azat’ın topal kalması Gülistan’ın içine kapanmasına neden olur. Oğlu Azat’ın sakatlanmasından kendini sorumlu tutan Gülistan çok kederli bir annedir. Çocuklarından dolayı mutlu olamayan Gülistan’ın yine de en büyük tutkusu çocuklarıdır. İstanbul’dan Norveç’e kardeşi Nedim’in yanına kaçak yollarla gidecek olan Gülistan ve ailesini yeni bir hayat beklemektedir.

HAYDAR (EROL DEMİRÖZ)
70’li yaşlarda olan Haydar, Davut’un büyüğüdür. Gözleri kör olan Haydar’ın tek mutluluğu torunlarıdır. Oğlu Ramo ile birlikte yaşayan Haydar’a gelini Havar bakmaktadır.
Haydar, göçle istanbul’a  gidecek olan aile içinde gitmemek için en çok direnen insandır. Toprağını ve geçmişini bırakmak istemeyen Haydar, oğlu Ramo’nun onu torunlarının okuyacağını söyleyerek ikna etmesiyle birlikte İstanbul’a gitmeye karar verir.  Gözlerinin beyazı görünen Haydar’ı İstanbul’da büyük acılar beklemektedir.

TANSU (DENİZ ORAL)

Can’ın travesti arkadaşlarından olan Tansu, tombul neşeli, fakat kıskanç biridir. Kadri gelene kadar işleri yolunda giden Tansu, Kadri’nin aralarına katılmasıyla birlikte bütün müşterilerinin ona yönelmelerini kıskanır. Bunu üzerine gördüğü halde kardeşi Kadri’yi tanıyamayan ve Mamo’ya onu ispiyonlar. Tansu kıskançlığının nasıl bir felakete yol açacağının farkında değildir.

HAKİM (CİHAT TAMER)
Ramo’nu küçük oğlu Serhat her ne kadar kaza sonucu ölmüş olsa da olay kamu davası olarak görülmüş ve Ramo mahkemeye sevk edilmiştir. Ramo’nun mahkemede karşısına çıktığı hakim onu suçlu bulmamıştır. Ancak diğer çocuklarına yeterince bakamayacağını düşünerek, Havar hastaneden çıkana kadar çocukları yetiştirme yurduna göndermeye kadar veriri. Babacan Hakim, çocuklar için bunun daha iyi bir yol olduğunu söyleyerek, Ramo’ya iyilik yaptığını düşünmektedir.

MÜDÜR ANNE (NURSELİ İDİZ)
Yetiştirme yurdunda öğrencilere sevgi ve şevkatle yaklaşan, onlara kol kanat gererek müşvik bir anne gibi davranan müdire, güler yüzlü ve iyi kalplidir. Çocukların yetiştirme yurdunda rahat etmeleri evlerinde gibi hissetmeleri için elinden geleni yapan müdür anne, devletin de sağladığı iyi olanaklarla, yurttaki çocuklara iyi, temiz ve sağlıklı bir yaşam alanı oluşturmuş , onlar için sıcak bir yuva ortamı sağlamıştır.

SERHAT (ALPER KUL)

Serhat Davut’un büyük oğludur. Sert ve ödün vermez tavrı tüm aileyi üzmektedir. 26-27 yaşlarında olan inatçı ve kararlı bir kişiliğe sahip olan Serhat, ailesi ile büyük problemler yaşamakta ve eve dönmemekte ısrar etmektedir.  Serhat bu asiliği ile annesi Gülistan’ı çok üzmektedir. Babası Davut’un ısrarlı çabaları da Serhat’ı eve döndürmeye yetmeyecektir.

DOKTOR (ITIR ESEN)
Çocuk denecek yaşta peş peşe ev ortamında doğum yapan ve rahatsızlanan Havar’ın doktorudur. İstanbul’a gelirken kanamasının artmasından dolayı hastalığını Ramo’dan daha fazla saklayamayan Havar, bu iyi yürekli ve duyarlı doktorun tavsiye ve tedavisine kendini teslim eder.

PAKİZE (YILDIZ KÜLTÜR)
İsa’nın karısı ve Musto’nun annesi olan Pakize, atmışlı yaşlardadır. Yılların getirdiği tecrübe ile köylünün ihtiyacı olan zamanda, bir büyük olarak hemen imdatlarına yetişmektedir. Ramo ile evlenen kızı Havar’ın doğumunda da ebelik yapan Pakize, üst üste kız doğuran Havar’ın durumuna çok üzülmektedir. Doğulu kadınların tüm özelliklerini taşıyan Pakize, günlük hayatta karşılığı çok fazla olan bir karakterdir. Gerektiğinde ebelik yapar, hasat zamanı tarlada ırgat olur gerektiğinde de akıl hocası olur. Köylünün eli ayağı, derdinin dermanı gibidir.

İSA (MACİT SONKAN)

Musto’nun ve Havar’ın babası Pakize’nin kocası olan İsa, Haydar’ın da en yakın arkadaşıdır. Kızı Havar ile Haydar’ın oğlu Ramo evlenince arkadaşları daha da pekişmiştir. Yaşam koşullarının iyice ağırlaştığı köyden ayrılmamakta ısrar eden Haydar’a destek olarak onu yalnız bırakmak istemeyen İsa, onların İstanbul’a göç kararından sonra kendisi de tüm ailesini alarak Mersin’e göç eder.

Resimler:

:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Seans bilgileri [+/-]

Bu yazı için yorum yapılmamış...

Bir şey mi aradınız?

Sitede arama yapmak için aşağıdaki formu kullanınız.

Hala aradığınızı bulamadınız mı? Yorum yazın ya da bizimle iletişime geçin!

Kardeş sitelerimiz...