Haftanın Filmi
Adderall online payday loans

49. hafta
Aşk Mektupları - Mal de Pierres – From the Land of the Moon
Şarkını Söyle - Sing
Çılgın Ofis Partisi - Office Christmas Party
Gece Hayvanları - Nocturnal Animals
Sen Benim Her Şeyimsin
Hayati Tehlike
Kasap Havası

Kibarca Öldürmek – Killing Them Softly

Gönderen , Tarih Ara.21, 2012, Kategori ***

2012 CANNES FİLM FESTİVALİ YARIŞMA FİLMİ
Bir Andrew Dominik filmi
KİBARCA ÖLDÜRMEK,21 ARALIK’TA SİNEMALARDA

SİNOPSİS
Kibarca Öldürmek, kendini akıllı zanneden üç saf adamın yüksek bahisli bir mafya kart oyununu soyması ile başlıyor ve onları yakalaması için tutulan profesyonel kiralık katil Jackie Cogan’ın başından geçenleri anlatıyor.
Film, 2012 Cannes Film Festivali’nde yarışma filmleri arasında yer aldı. Brad Pitt’in kariyerinde ilk kez kiralık katil rolünde yer aldığı Kibarca Öldürmek, George V. Higgins’in “Cogan’s Trade” adlı romanından uyarlama.

YAPIM NOTLARI
Yönetmenin Görüşü – Andrew Dominik
“The Friends of Eddie Coyle”filmini televizyonda izlediğimde, hemen karakterlerin, durumların ve diyalogların gerçekliğine kendimi kaptırdım. İnternetten George V. Higgins hakkında araştırma yaptım ve 20 yıldır Boston’da savcılık yaptığını öğrendim. İşte o zaman düşünmeye başladım… Karşımda yazdığı şeyler hakkında bilgi sahibi olan ve bugün hiçbirinin baskısı kalmamış 20 kitabı bulunan bir adam vardı. Hollywood’da işlerin nasıl yürüdüğünü bildiğimden Eddie Coyle’un ticari başarısızlığından sonra büyük güçlerin onun adının üstünü çizdiklerinden emindim, ancak burada henüz keşfedilmemiş bir define yatmaktaydı adeta. Hemen ikinci el kitapçılardan yazarın 10 adet kitabını sipariş ettim ve kitaplar posta kutuma gelir gelmez okumaya başladım. “Cogan’s Trade” üçüncü sıradaydı ve filme kolaylıkla uyarlanabilir bir kitaptı: Karakterler, diyaloglar harikaydı ve oldukça basit bir olay örgüsü vardı.
Başta filmi bir dram olarak kurgulamıştım ancak kitabın içine girdikçe bunun bir ekonomik kriz öyküsü olduğunu anladım; kumarın beslediği bir suç ekonomisi, üstelik sorun bir yönetim krizinden doğuyordu. Yani dönemin Amerika’sında karşımıza çıkan mikrokozmoz bir hikaye.
Sonra bir nükleer kaza sonucunda yaşananları anlatan önemli fakat kolay unutulur bir film olan “Failsafe” ve aynı öykünün komediye uyarlanmış hali “Dr. Strangelove’ın temeli olan “Red Alert” kitabını düşünmeye başladım. Kubrick bize korkularımıza gülebileceğimizi göstermişti, ben de belki insanlara dünyayı felaketin eşiğine getiren ekonomik krize gülebileceklerini gösterebilirim diye düşündüm.
Suç filmlerinin özünde hep kapitalizmle alakalı olduğunu düşünmüşümdür, zira bu filmler kapitalizm fikrinin temelde nasıl işlediğini gösterir. Aynı zamanda bu film türü, para aşkıyla yanıp tutuşan karakterlerin normal karşılandığı tek türdür. “Aile değerlerinin”,“hayallerinin peşinden git” gibi saçmalıkların hiçbiri yoktur.
İnsanların bir papel için birbirine girdiği bir film izlemiştim; ne kadar mutsuz olduklarının farkında bile değillerdi, işlerini omuzlarında birer yük olarak görüyorlardı; kendilerini uyuşturucuyla, seksle, alkolle uyutan kararsız ve niteliksiz patronlarının kurbanları olmuşlardı, kurbanlarının gözlerine bakamayan patronlarının. Bunun üzerine kendi kendime şöyle dedim: Bu bir komedi olmalı.
Brad ile iletişime geçtim ve ona aklımdaki temel fikirleri yazdım; işi daha da ilerletmeden önce ilgisini ölçmeye çalışıyordum. O zamanlar daha büyük bir işle meşgul olduğunu ve muhtemelen bu kadar kısa bir zamanda böyle mütevazı bütçeli bir film yapmakla ilgilenmeyeceğini düşünmüştüm; ancak bana hemen cevap verdi ve 45 dakika sonra projeyi kabul etmekle kalmamış, benimle bir anlaşmaya bile varmıştı. Geriye bir tek temsilcileri bilgilendirmek, Dede’yi (Gardner) aramak ve finansman bulmak kalıyordu. Aslında o zamanlar bir finansörüm vardı ancak bu bütçe bir Brad Pitt filmi için fazla iyimser kalıyordu, dolayısıyla o da desteğini geri çekti. Hollywood deliler şehridir, eğer gidip de birine iyilik yapmaya kalkarsanız koşarak uzaklaşırlar sizden.
Neyse, gerisi çorap söküğü gibi geldi zaten. Takır takır vergi indirimi yapan bir devlette çökmüş bir ekonomiyi çekmek istedik. New Orleans, Detroit’e nazaran daha mantıklı geldi; biz de “The Assassination fo Jesse James by the Coward Robert Ford” filminden alabildiğimiz kadar temel noktayı aldık, uygun olan en iyi oyuncuları tuttuk, oraya gittik ve filmi çektik. Ortaya KİBARCA ÖLDÜRMEK çıktı.

THE WEINSTEIN COMPONY VE INFERNO SUNAR ANNAPURNA PICTURES VE 1984 PRIVATE DEFENSE CONTRACTORS’IN KATKILARIYLA BİR PALN B ENTERTAINMENT YAPIMI BİR CHOCKSTONE PICTURES YAPIMI BRAD PITT “KILLING THEM SOFTLY” SCOOT MCNAIRY BEN MENDELSOHN RICHARD JENKINS JAMES GANDOLFINI RAY LIOTTA VE SAM SHEPARD KASTING FRANCINE MAISLER,C.S.A KURGU BRIAN A.KATES, A.C.E. YAPIM VE KOSTÜM TASARIMI PATRICIA NORRIS GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ GREIG FRASER ORTAK YAPIMCI ROGER SCHWARTZ MATT BUDMAN WILL FRENCH DOUGLAS SAYLOR, JR UYGULAYICI YAPIMCI MEGAN ELLISON MARC BUTAN BILL JOHNSON JIM SEIBEL BOB WEINSTEIN HARVEY WEINSTEIN ADI SHANKAR SPENCER SILNA YAPIMCI BRAD PITT DEDE GARDNER STEVE SCHWARTZ PAULA MAE SCHWARTZ ANTHONY KATAGAS GEORGE V. HIGGINS’IN “COGAN’S TRADE” ADLI ROMANINDAN UYARLAMA SENARYO UYARLAMA VE YÖNETMEN ANDREW DOMINIK

:, , , , ,
Bu yazı için yorum yapılmamış...

Bir şey mi aradınız?

Sitede arama yapmak için aşağıdaki formu kullanınız.

Hala aradığınızı bulamadınız mı? Yorum yazın ya da bizimle iletişime geçin!

Kardeş sitelerimiz...