Haftanın Filmi
Adderall online payday loans

49. hafta
Aşk Mektupları - Mal de Pierres – From the Land of the Moon
Şarkını Söyle - Sing
Çılgın Ofis Partisi - Office Christmas Party
Gece Hayvanları - Nocturnal Animals
Sen Benim Her Şeyimsin
Hayati Tehlike
Kasap Havası

Paris’te Gece Yarısı – Midnight in Paris

Gönderen , Tarih Eyl.29, 2011, Kategori ****

2011 Cannes Film Festivali – Açılış Filmi
bir WOODY ALLEN filmi PARİS’TE GECE YARISI” Midnight in Paris” 30 EYLÜL 2011 DE SİNEMALARDA

MEDIAPRO,VERSATIL CINEMA & GRAVIER PRODUCTIONS SUNAR BİR PONTCHARTRAIN YAPIMI “MIDNIGHT IN PARIS” KATHY BATES ADRIEN BRODY CARLA BRUNI MARION COTILLARD RACHEL MCADAMS MICHAEL SHEEN OWEN WILSON KASTING JULIET TAYLOR PSTRICIA DICERTO STEPHANE FOEN KINOS KOSTÜM TASARIM SONIA GRANDE KURGU ALISA LEPSELTER YAPIM TASARIMI ANNE SEIBEL, ADC GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ DARIUS KHONDJI, ASC,AFC ORTAK UYGULAYICI YAPIMCI JACK ROLLINS UYGULAYICI YAPIMCI JAVIER MENDEZ ORTAK YAPIMCILAR HELEN ROBIN RAPHAEL BENOLIEL YAPIMCI LETTY ARONSON STEPHEN TENENBAUM JAUME ROURES YAZAN VE YÖNETEN WOODY ALLEN

Sinopsis

PARİS’TE GECE YARISI, iş için Paris’e gelen bir aileyle sonbaharda evlenecek olan nişanlı iki gencin bu şehirde başlarına gelen ve hayatlarını değiştirecek maceralarını anlatan bir romantik komedidir. Film, genç bir adamın bir şehre, Paris’e duyduğu büyük aşk ve insanların kendilerininkinden farklı hayatların daha iyi olduğu kanısı ile ilgilidir. Filmin başrolünde Owen Wilson, Rachel McAdams, Marion Cotillard, Kathy Bates, Carla Bruni ve daha bir çok isim yer almakta.
Yapım Notları

Paris’e hiç gitmeyenler için bile bu şehrin adı sihirli bir anlam taşır – adeta sihirli sözcüğünün kendisiyle eş anlamlıdır. Kuşkusuz, Woody Allen yeni romantik komedisi için Paris’ten daha iyi bir yer seçemezdi. Eşsiz mitolojisi ve mirasıyla Paris, sokaklarının, bulvarlarının ve bahçelerinin olağanüstü güzelliği ve bu bahçelerde ihtişamıyla yer alan dünyanın en büyük müzeleriyle ünlü bir şehirdir. Büyük siyasi ve kültürel olaylardan tutun, efsanevi restoran ve kafelere kadar tarihinin tınısı her yerden duyulur. Paris’te geçmiş ölmez ve bütün ihtişamıyla ışıldar. İşte bu, tam da duygularını harekete geçirmek isteyen ve hayatının ilhamını bulmaya çalışan bir adamın hikâyesi için biçilmiş bir kaftandır.
PARİS’TE GECE YARISI, Woody Allen’dan Chaplin’in Şehir Işıkları filmine bir sevgililer günü hediyesidir, çünkü yönetmen burayı dünyanın en güzel şehri olarak New York’a eşdeğer görür. “Elbette New York‟a düşkünüm çünkü ben orada doğup büyüdüm” diyor ve ekliyor “şayet New York‟ta yaşamasaydım yaşayacağım yer kesinlikle Paris olurdu.” Bu film Everyone Says I love You filminin küçük bir bölümüyle beraber Allen’ın Paris’te çektiği ikinci film. “Paris’i sinema izleyicisine kendi gözümden yansıtmaktan çok keyif alıyorum” diyor Allen. “Tıpkı New York’ta da olduğu gibi, ben bir yönünü yansıtıyorum, diğer yönetmenler başka yönlerini, bir başkası da gelip Paris’i bambaşka bir şekilde çekebilir. Ama ben, kendi hislerimi katarak ve kendi yöntemimle yansıtmak istiyorum.”
Allen, oyuncu ve yazar olarak çıkış filmi olan What‟s New Pussycat çekimleri esnasında Paris’e aşık olmuş. Tıpkı PARİS’TE GECE YARISI filminin ana karakteri Gil gibi Allen da, filmde yer alan diğerleri gibi, çekimlerden sonra orada kalmamaktan ötürü üzgün. “O zamanlar benim için oldukça cüretkar bir maceraydı bu” diyor. “Geçmişe bakınca, aslında
kalabilirdim ya da en azından bir daire tutup zamanımın bir kısmını orada geçirebilirdim diyorum, yapmadığım için pişmanım.”
Gil (Owen Wilson) gençken önemli bir yazar olmak isteyen ve Hollywood’da çalışan bir senaristtir. Hemingway ve Fitzgerald gibi Amerikalı yazarları idolleştirmiştir ve onlar gibi bir yazar olmak istiyordur. Ancak hayatın bir yerinde Gil o yoldan ayrılır, senaryo yazarlığında yetenekli olduğunu fark eder ama sonunda kendisini, tatmin etmeyen bol kazançlı bir işin ve çok da rahat hissetmediği bir servetin içinde bulur. “Kendisini o eski Hollywood esprisinin kurbanı olmuş bulur” diyor Allen. “Havuzda şöyle bir uzanayım dedim… Uyandığımda on yıl geçmişti.”
Hikâyenin başında Gil ve nişanlısı Inez (Rachel McAdams), Inez’in babası John (Kurt Fuller) ve annesi Helen (Mimi Kennedy) ile birlikte Paris’e seyahat etmektedir. Çok büyük bir iş anlaşması için Paris’e gelen John tutucu bir iş adamıdır ve kızını hak etmeyen güvenilmez bir hafifsiklet olarak gördüğü Gil’den hoşlanmadığını gizlemek için hiçbir çaba göstermez. Gil’in kendisini bekleyen daha kazançlı bir işin yerine, yazmakta olduğu kitapla meşgul olması, John’un gözündeki onun değerini daha da azaltmaktadır.
Paris’te olmak Gil’in bir zamanlar sahip olduğu edebi hırslarını körüklemektedir. “Gil yirmili yaşlarında Paris‟te yaşamış ve ona duygusal olarak bağlanmış” diyor Wilson. “Paris onun için, hayatının geri kalanında ne yapacağını düşündüğü zamanları, iş yaşantısının başlangıcını temsil ediyor. İşte o zamanlar onun hayatının dönüm noktasıydı. İşte yeniden orada olmak, onu tekrar o günlere ve girmediği o yola götürüyor.”
Allen aslında Gil’i tipik bir doğu yakası entelektüeli olarak tasarlamış ancak yönetmen ve kasting direktörü Juliet Taylor rol için Owen Wilson’ı düşünmeye başlayınca bu konuyu tekrar düşünmüş. “Owen‟ın sevimli ve eğlenceli olacağını düşündüm ama onun çok da doğuya uygun bir kişiliği olmadığından korktum” diyor Allen. Gil’in Kaliforniya’dan gelebileceğini ve bununla birlikte karakterin daha da zengin olabileceğini fark etmesiyle birlikte o kısmı tekrar yazmış ve rolü çoktan hevesli olan Wilson’a uyarlamış. “Owen doğuştan oyuncu” diyor Allen. “Rol yapıyormuş gibi değil de, herhangi bir durumda konuşan bir insan gibi davranıyor ve bu da bana çok cazip geliyor. Müthiş bir eğlence anlayışı var, benimkine hiç benzemeyen ancak kendine has müthiş bir mizah yeteneği var. Sıradan insanların kahramanı, tipik sarışın bir Teksaslı, hani şu eski savaş filmlerinde komik olma konusunda inanılmaz yetenekli kahramanlar gibi. Bu da az bulunan bir bileşim ve bunun da harika olacağını düşündüm.”
Rachel McAdams Gil’in nişanlısı Inez olarak oyuncular arasındaki yerini alıyor. “Inez başına buyruk biri” diyor McAdams. “Ne istediğini çok iyi biliyor. Gil‟e aşık veya aşık olduğunu sanıyor ve ilişkisinin gidişatı veya sağlığıyla çok da ilgili değil. Gil‟in iyi bir adam, iyi bir aday olduğunu düşünüyor ve işinin senaryo yazmak olduğu düşünülürse Gil güvenilir biri ve birlikte Amerika‟da rahat bir yaşam sürebilirler. Onun kitap yazma uğraşını destekliyor, tabii küçük bir uğraş olduğu sürece, ancak uzun vadede, zamanının çoğunu alan bir şey olması halinde bunu çok da teşvik edeceğini sanmıyorum.” Allen, “Inez sadece Gil‟in partilere gidebilecek ve çocuk yetiştirebilecek kadar para kazanmasını istiyor. Bunda yanlış bir şey yok, bu yalnızca Gil‟in istekleriyle örtüşmüyor” diyor.
Allen, McAdams’ın filmdeki emeğini oldukça övüyor. “Rachel olayı çabuk kavrıyor” diyor Allen. “Komik olması gerektiğinde komik, ciddi olması gerektiğinde ciddi. İnanılmaz şekilde gerçekçi, aşırıya kaçacak veya zayıf oyunculuk sergileyebilecek herhangi bir şey yapmıyor ve ekranda tamamen gerçek.” “Rachel‟ın oyunculuğunda asıl gördüğüm şey, Inez‟in Gil‟i yönlendirmek için cinselliğini kullanışındaki komik yandı. Rachel‟ın harika bir espri anlayışı var ve o sahneleri nasıl oynayacağını çok iyi biliyor” diyor Wilson.
PARİS’TE GECE YARISI McAdams ve Wilson’ın 2005 yapımı Wedding Crashers’dan sonra çift olarak rol aldığı ikinci film. “Tekrar Owen‟la çalışmak çok heyecan vericiydi, çünkü birkaç yıl önce birlikte çalıştığımızda çok eğlenmiştik” diyor McAdams. “Bu önceki filmden çok daha zıt bir ilişkiydi ve nasıl olacağını merak ediyordum. Bu sefer karakterlerimiz anlaşamıyordu ama biz yine başardık”. Wilson “Tekrar Rachel ile birlikte çalışmak güzeldi. Çekimlerin ikinci yarısında geldi ve bence beraberinde büyük bir enerji de getirdi ve herkesi canlandırdı, bize işi tamamlamak için gerekli gücü verdi” diyor.

WOODY ALLEN

What‟s New Pussycat? 1965/screenwriter, actor
What‟s Up, Tiger Lily? 1966/co-screenwriter, actor
Casino Royale 1967/actor
Take the Money and Run 1969/director, co-screenwriter, actor
Bananas 1971/director, co-screenwriter, actor
Everything You Always
Wanted to Know About Sex
But Were Afraid to Ask 1972/director, screenwriter, actor
Play It Again, Sam 1972/screenwriter, actor
Sleeper 1973/director, co-screenwriter, actor
Love and Death 1975/director, screenwriter, actor
The Front 1976/actor
Annie Hall 1977/director, co-screenwriter, actor
Academy Award nominee (& winner), Best Director
Academy Award nominee (& winner), Best Original Screenplay
Academy Award nominee, Best Actor
Interiors 1978/director, screenwriter
Academy Award nominee, Best Director
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Manhattan 1979/director, co-screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Stardust Memories 1980/director, screenwriter, actor
A Midsummer Night‟s
Sex Comedy 1982/director, screenwriter, actor
Zelig 1983/director, screenwriter, actor
Broadway Danny Rose 1984/director, screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Director
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
The Purple Rose of Cairo 1985/director, screenwriter
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Hannah and Her Sisters 1986/director, screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Director
Academy Award nominee (& winner), Best Original Screenplay
Radio Days 1987/director, screenwriter, narrator
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
September 1987/director, screenwriter
Another Woman 1988/director, screenwriter
New York Stories
(“Oedipus Wrecks”) 1989/director, screenwriter, actor
Crimes and Misdemeanors 1989/director, screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Director
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Alice 1990/director, screenwriter
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Scenes from a Mall 1991/actor
Shadows and Fog 1992/director, screenwriter, actor
Husbands and Wives 1992/director, screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Manhattan Murder Mystery 1993/director, co-screenwriter, actor
Bullets Over Broadway 1994/director, co-screenwriter
Academy Award nominee, Best Director
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Don‟t Drink the Water 1994/director, screenwriter, actor
(made-for-television movie)
Mighty Aphrodite 1995/director, screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Everyone Says I Love You 1996/director, screenwriter, actor
Deconstructing Harry 1997/director, screenwriter, actor
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
The Sunshine Boys 1997/actor
(made-for-television movie)
Antz 1998/actor (voice)
The Impostors 1998/actor (cameo)
Celebrity 1998/director, screenwriter
Sweet and Lowdown 1999/director, screenwriter, on-camera interviewee
Small Time Crooks 2000/director, screenwriter, actor
Picking Up the Pieces 2000/actor
Company Man 2001/actor (cameo)
The Curse of the
Jade Scorpion 2001/director, screenwriter, actor
Sounds from a Town I Love 2001/director/screenwriter
(short)
Hollywood Ending 2002/director, screenwriter, actor
Anything Else 2003/director, screenwriter, actor
Melinda and Melinda 2004/director, screenwriter
Match Point 2005/director, screenwriter
Academy Award nominee, Best Original Screenplay
Scoop 2006/director, screenwriter, actor
Cassandra‟s Dream 2007/director, screenwriter
Vicky Cristina Barcelona 2008/ director, screenwriter
Whatever Works 2009/ director, screenwriter
You Will Meet a 2010/ director, screenwriter
Tall Dark Stranger
Oscar Ödülleri
En İyi Yönetmen Ödülü – 6 defa aday gösterildi, “Annie Hall” ile ödülü kazandı.
En İyi Orijinal Senaryo Ödülü – 14 defa aday gösterildi, “Annie Hall” ve “Hannah and Her Sisters” ile ödülü kazandı.
En İyi Erkek Oyuncu Adayı
En İyi Film Ödülü – 2 defa aday gösterildi. “Annie Hall” ile kazandı.

:, , , , , , ,
Bu yazı için yorum yapılmamış...

Bir şey mi aradınız?

Sitede arama yapmak için aşağıdaki formu kullanınız.

Hala aradığınızı bulamadınız mı? Yorum yazın ya da bizimle iletişime geçin!

Kardeş sitelerimiz...